אסתמה של העור – שאלות ותשובות

February 21 2023doritr

אם שמעתם לאחרונה את 3 המילים “אסתמה של העור” ולא הבנתם במה בדיוק מדובר, כנראה שהתברכתם ואינכם לוקים במחלה. עם זאת, לא מעט ילדים ומבוגרים באוכלוסייה מתמודדים על הבעיה, שבד”כ תצריך טיפול מותאם בהתאם למצב הרפואי. מה חשוב לדעת בנושא? הנה המידע לפניכם.

אסתמה של העור או בשפה רפואית מקצועית – אטופיק דרמטיטיס, היא מחלת עור שכיחה למדי בקרב ילדים בעיקר, אבל גם מבוגרים לעיתים לוקים בה. זאת, כאשר הטיפול במחלה עשוי להשתנות בין מטופל אחד לאחר. כדי להבין במה בדיוק מדובר וכיצד מטפלים בבעיה, יש כמה שאלות ותשובות שכדאי לעבור עליהן ולקבל מענה מקיף ככל הניתן מהגורם הרפואי המטפל. בתוך כך, הנה כמה מהשאלות הנפוצות בנושא:

  • שאלה: האם זה נכון שיש מזונות מסוימים אשר יכולים להחמיר את מחלת האטופיק דרמטיטיס?

תשובה: מוצרי חלב, ביצים, בוטנים, אגוזי עץ, דגים, חיטה וסויה, הם כולם רכיבים שעשויים להוביל להחמרת אסתמה של העור וכן גירודים בגוף באזוריו השונים. חשוב לציין, שרכיבים תזונתיים אלו הם רק בגדר הנחיות כלליות. אנשים מסוימים עשויים לגלות שיש להם רגישויות אחרות או אלרגיות אחרות לכל מיני מזונות שונים.

  • שאלה: אילו שינויים באורח החיים יכולים לעזור לנהל טוב יותר את המצב?

תשובה: אחת הדרכים הטובות ביותר להתמודד עם אטופיק דרמטיטיס היא, לוודא שהמטופל נמנע מטריגרים פוטנציאליים ככל האפשר. למשל, הימנעות מקרדית האבק, פרוות חיות מחמד, מאכלים אלרגניים ועוד.

  • שאלה: כיצד מטפלים באטופיק דרמטיטיס?

תשובה: הטיפולים באטופיק דרמטיטיס משתנים בהתאם לחומרת התסמינים ויכולים לנוע בין כמה סוגים שונים. למשל, חלק מהמטופלים מקבלים מרשם של תרופות מקומיות ומשחות מבוססות סטרואידים, בעוד שמטופלים אחרים מקבלים טיפול ביולוגי, טיפולים המדכאים את מערכת החיסון ועוד.

  • שאלה: האם אסתמה של העור היא מצב כרוני?

תשובה: אכן כן, אסתמה של העור היא מחלת עור כרונית, אך לעיתים היא עשויה לחלוף לאחר קבלת טיפול מינימלי או אפיל ללא קבלת טיפול בכלל.

  • שאלה: מה הסימפטומים של אטופיק דרמטיטיס?

תשובה: מחלת העור הזו יכולה לכלול לגירוד עז ודלקות שנוצרות בעקבות שלפוחיות שנפתחות. כמו כן, סימנים ותסמינים נפוצים של אטופיק דרמטיטיס כוללים פריחות עור אדומות ומגרדות, כתמים כהים על העור היבש, עור סדוק עקב יובש ומחסור בלחות.

  • שאלה: האם לאקלים יש השפעה על אטופיק דרמטיטיס?

תשובה: לחלוטין, התשובה היא כן. בישראל, אזור מישור החוף נחשב כאזור המאופיין בלחות גבוהה. וזהו סוג האקלים המומלץ עבור אנשים אשר מתמודדים עם הבעיה.

  • שאלה: איזה סוג טיפול הכי מומלץ לאסתמה של העור?

תשובה: לכל מטופל ומטופלת יש להתאים את סוג הטיפול המתאים למצבם הרפואי. לכן, בשלב הראשון, יש לפנות לקבלת ייעוץ רפואי.

מאמר זה אינו מהווה אלטרנטיבה או חלופה לטיפול או ייעוץ רפואיים.

Share:

vspcw

הישארו מעודכנים